www.suomenkuvalehti.fi
Tarkoituksella yllämainittu työnantajien maksama kilometrikorvaus on sekoitettu pelotusmielessä työmatkakulujen verovähennysoikeuteen. Siksi ministeri Kyllönen on toistamiseen tähdentänyt, että nykyinen
verovähennysoikeus on pääosiltaan toimiva eli työntekijöille kuuluu korvaus oman auton käytöstä työtehtävissä ja useimmiten auto on välttämätön apuväline. Verottaja on laskenut työmatkakilometrin kustannukseksi 25 senttiä, mutta työnantaja kerrassaan 45 sentiksi. 20 sentin ero koostuu erilaisista auton ylläpitämiskustannuksista (mm. pääomakuluja). Tämä tarkoittaa sitä, ettei autoa ole ostettu vain työmatkoja varten.
verovähennysoikeus on pääosiltaan toimiva eli työntekijöille kuuluu korvaus oman auton käytöstä työtehtävissä ja useimmiten auto on välttämätön apuväline. Verottaja on laskenut työmatkakilometrin kustannukseksi 25 senttiä, mutta työnantaja kerrassaan 45 sentiksi. 20 sentin ero koostuu erilaisista auton ylläpitämiskustannuksista (mm. pääomakuluja). Tämä tarkoittaa sitä, ettei autoa ole ostettu vain työmatkoja varten.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti