Espanjassa pyöräilyä on pidetty paljolti vain virkistysmuotona ja
harrastuksena. Sevillassa vajaan 100 kilometrin moderni pyörätieverkko,
2500 kaupunkipyörää ja 250 asemaa niille ovat tehneet ihmeitä.
Kulkutapaosuus on hypännyt 0,2 prosentista vajaaseen seitsemään.
"Skaalaammalla suurin osa autoliikenteen kaduista takasin
kaksikaistaisiksi ja antamalla tila pyräkaistoille, olemme pystyneet
laajentamaan myös jalkakäytäviä ja antamaan näin kadut takaisin
ihmisille."
Ilmansaasteiden määrä on kääntynyt laskuun ja liikenneruuhkat
vähentyneet.
Laajempi artikkeli Sevillan parturista eikun pyöräihmeestä löytyy
Pyöräilykuntien verkoston Poljin -lehdestä (2/11).
harrastuksena. Sevillassa vajaan 100 kilometrin moderni pyörätieverkko,
2500 kaupunkipyörää ja 250 asemaa niille ovat tehneet ihmeitä.
Kulkutapaosuus on hypännyt 0,2 prosentista vajaaseen seitsemään.
"Skaalaammalla suurin osa autoliikenteen kaduista takasin
kaksikaistaisiksi ja antamalla tila pyräkaistoille, olemme pystyneet
laajentamaan myös jalkakäytäviä ja antamaan näin kadut takaisin
ihmisille."
Ilmansaasteiden määrä on kääntynyt laskuun ja liikenneruuhkat
vähentyneet.
Laajempi artikkeli Sevillan parturista eikun pyöräihmeestä löytyy
Pyöräilykuntien verkoston Poljin -lehdestä (2/11).
1 kommentti:
Noin vuosi sitten elokuussa aloin virittelemään Fillariblogaajien kokoontumisajoja, mutta idea taisi silloin ainakin osittain kuivua kasaan, olisiko tänävuonna uutta intoa tavata pyöräblogaajien kesken reaalimaailmassa?
Jos alustavasti innostaa, niin vastatakaa tänne kommentilla http://www.kaupunkifillari.fi/blog/2011/08/04/blogeja-pyorailysta/
T: Jogi Kaupunkifillarista
Lähetä kommentti