"Ilmastokaaosta torjuttiin aivan liian pitkään kiistämällä koko ilmiö. Siitä kertoo osaltaan sekin, että Helsingissä rakennetaan edelleen liian alaville, myrskytulville alttiille rannoille. Suomen on
tulevina vuosina vähennettävä merkittävästi kasvihuonekaasuja ja energiankulutusta. Kuitenkin vielä tälläkin hetkellä valtio tukee yksityisautoilua suuntaamalla valtaosan liikenneinvestoinneista tiehankkeisiin, samalla kun raide- ja bussiverkostot on päästetty
näivettymään. Liikennekulttuuria tulisi ohjata siirtämällä painopistettä yksityisautoilusta joukko- ja kevytliikenteeseen. Ruuhkamaksujen suunnittelu pääkaupungin sisääntuloväylille on askel kestävään yhdyskuntarakenteeseen. Lainsäädännöllä pitäisi myös estää suurten, jopa 15 hehtaarin suuruisten kauppa- ja viihdekeskusten rakentaminen taajamien ulkopuolelle, sillä ne hävittävät lähipalvelut ja kasvattavat entisestään yksityisautojen ja teiden määrää." - Olen täsmälleen samaa mieltä päätoimittaja Harri Hautajärven kanssa. Hulluista hulluin on Vihtiin suunnitteilla oleva Toivo Sukarin jättimäinen Idiootti, anteeksi "Ideapark", jonne 101 prosenttisesti tultaisiin yksityisautoilla. Lähimmät kiskotkin ovat kymmenien kilometrien päässä.
Mielenkiintoisia artikkeleita lehdessä riittää:
-Kari Silfverbergin " Tulviiko meri olohuoneisiin? Ilmastonmuutos
uhkaa Helsingin ranta-alueita"
-Kimmo Lapintien "Vieö metro pääkaupunkia länteen?"
-Anssi Joutsiniemen "Löytyykö kaupunkia talojen väleistä?"
Risto Larjavaara
1 kommentti:
Damu pa kmu to?.. Nano ni klase blog man?
Lähetä kommentti